GR20 pārgājiens Korsikas virsotnēs

27.09.19. - 13.10.19., pārgājiens ~ 200 km, 17 dienas, 760 EUR.

Viens no krāšņākajiem un grūtākajiem pārgājieniem Eiropā gaida Tevi! Pieveicot to 2017. un 2018. gadā, uzreiz bija skaidrs, ka piedzīvojums ir jāatkārto. Spēku samērs šādā piedzīvojumā ir relatīvs, tomēr ir dienas, kad pat pieredzējuši dalībnieki atdzīst GR20 izaicinājumu. Pārgājienu trase, kas vijas kalnu virsotnēs Korsikas salā un ir vairāk kā 200 km gara, tiek ierindota kā viena no skaistākajām trasēm pasaulē. Tā ir slavena ar krāšņiem skatiem, galvu reibinošām virsotnēm un ievērojamo grūtības pakāpi. Lai arī tās veikšanai nav nepieciešams speciāls kalnu inventārs, tomēr tur būs daudz ķēžu posmu, šauru taku un pat bezceļu starp klints bluķiem. Tradicionāli trase tiek iedalīta 15 pārgājiena dienās ar kāpumiem līdz pat 1300 m dienā. Mēs, taupot savas dārgās atvaļinājuma dienas, to centīsimies pieveikt 12 dienās. Draugi! Dodaties uz sporta zāli, veicat ik dienas 100 pietupienus, skrienat krosiņus un trenkājat sevi visos iespējamajos veidos. Tad, kad saprotat, ka esat gatavi - piesakāties. Jo mēs dodamies pārbaudīt savus fiziskos un garīgos spēkus, sākot jau ar brīdi, kad iesēžamies busiņā Rīgā. Tā būs katra mūsu individuālā cīņa ar saviem dēmoniem un spēku robežām.

Ar ko rēķināties?

Brauciens ar mikroautobusu - vismaz 36 h garš. Pēc tam vēl prāmis uz Korsiku un nokļūšana trases sākumpunktā.
Avio - saskaņojot to ar HIL ir iespējams vienoties par pievienošanos grupai jau Korsikā vai Itālijā.
Pārgājiens - celšanās 6 no rīta, ceļā tiks pavadītas vismaz 6 līdz pat vienu dienu 12 stundas. Kāpumi no dažiem simtiem metru līdz pat pusotram kilometram. Obligāta pieredze trekingā pa kalniem, pašam nesot savu iedzīvi, lai dalībniekam ikdienas slodze nebūtu nekāds pārsteigums.
Laika apstākļi - oktobra sākums ir oficiālās sezonas beigas šai trasei. Ceram uz mazākām ceļinieku masām kā agrākajos mēnešos, bet līdz ar to jārēķinās arī ar daudzveidīgākiem laika apstākļiem. Karstas dienas, aukstas naktis un neprognozējamas lietus šaltis. Jābūt gatavam uz visiem iespējamajiem laika apstākļiem.
Nakšņošana - mitināsimies trasē ierīkotās atpūtas vietās - kempingos. Rēķināties, ka gulēt nāksies teltī. Naktsmājas mūs lutinās ar iespēju pagatavot ēdienu, dzeramo ūdeni, pārsvarā aukstām dušām, sausām un parastām tualetēm, un jautriem vakariem. Pēdējās nakts, ja iekļaujamies 12 pārgājiena dienās, dzīvojam viesnīciņā kādā no salas piejūras ciematiņiem.
Pārtika - pārgājiena dienās kopīgi pagatavojamās pusdienas un vakariņās ir iekļautas cenā, bet par brokastīm katrs parūpējas pats. Var nest līdzi vai našķēties uz vietas kempinga veikaliņos.
Ekipējums - speciālais kalnu ekipējums nav nepieciešams. Līdzi ņemam pašu minimumu, lai nebūtu jāstiepj lieks svars. Ņemot vērā, ka pasākums nav domāts absolūtam iesācējam, tad līdzi ņemamo lietu sarakstu katrs būs spējīgs izanalizēt pats. Tas, kam līdzi jābūt obligāti: guļammaiss, paklājiņš, atbilstošs apģērbs, ūdens konteiners (pudele, sistēma utt.), savukārt busiņā droši varēs samest iekšā visu, ko vien kārojas, lai justos ērti un omulīgi turpceļā un mājupceļā. Pilno ekipējuma sarakstu meklē šeit

Piedzīvojuma grafiks:

27.09.19. agri no rīta dodamies ceļā un braucam vismaz 36 h.
28.09.19. turpinām braucienu un vakarā vai pa nakti uz 29.09. pārceļamies ar prāmi pāri uz Korsiku.
29.09.19. ierodamies trasē Conca, kura atrodas salas D daļā un sākam piedzīvojumu.
30.09.19. līdz 10.10.18. pieveicam izaicinājumu.
11.10.19. rezerves pārgājiena diena vai atpūta.
12.10.19. sākam mājupceļu apgrieztā secībā.
13.10.19. ierodamies Rīgā.

Pasākuma izmaksas ir 760 EUR par kuriem katrs dalībnieks iegūst tiesības uz:

• Brauciens ar mikroautobusu Rīga - Korsika -  Rīga  (5200 km).
  • Prāmja biļetes uz Korsiku un atpakaļ uz cietzemi.
  • Apmaksātu telts vietu kempingos.
  • Pēdējās dienas naktsmājas Koriskā.
  • Transporta pakalpojumi Korsikā.
  • Iespēju izmantot atbalsta busiņa pakalpojumus.
  • Pārgājiena laikā divas askētiskas ēdienreizes dienā.
  • Palīdzība ekipējuma iegāde un teicamas atlaides vienā no labākajiem outdoor lietu veikaliem Rīgā.

Pašam dalībniekam jāparūpējas par:

• Labu ceļojuma apdrošināšanu.
  • Pārtikas krājumiem brokastīm pārgājiena laikā un ēdienreizēm ceļā uz Korsiku.
  • Naudas līdzekļus uzdzīvei pa ceļam uz Korsiku, pārgājiena laikā un mājupceļā.
  • Atbilstošu ekipējumu un apģērbu.

Apmaksas info:

• Lai rezervētu piedzīvojumu, jāveic EUR 350 iemaksa.
  • Atlikušais maksājums - EUR 410, jāveic ne vēlāk kā 27.07.19.
  • Atsakoties no ceļojuma līdz 27.07.19.. - tiek ieturēti EUR 180 no iemaksātās summas.
  • Atsakoties no ceļojuma pēc 27.07.19. - iemaksātā nauda netiek atgriezta.
  • Ja piesakies piedzīvojumam pēc 27.07.19., jāveic pilns maksājums - EUR 760.

Mūsu komandas uzdevums ir asistēt dalībnieku viņa individuālajā pieredzē, dodoties ārpus ierastās komforta zonas. Nevienu no mūsu piedzīvojumiem nevar saukt par komfortablu. Kāds no tiem ir nedaudz ērtāks, bet kāds pavisam skarbs un liek pasvīst pat pieredzējušiem ceļiniekiem. Skaidrs ir viens - katrs no tiem liek izkāpt ārpus komforta zonas. Un tieši to mēs Tev vēlamies sniegt. Piedzīvojumu, kur uzsvars tiek likts nevis uz naktsmāju un transportlīdzekļu ērtumu, ēdienreižu greznību, bet gan ceļā redzēto, nogurumā sajusto un eiforijā izbaudīto. Pirms piesakies piedzīvojumam, ieklausies sevī un atbildi: "Vai es to patiešām gribu? Vai es gribu nezināt, kur gulēšu nākamo nakti, vai es esmu ar mieru nīkt stundām busiņā, lai ieraudzītu neaizmirstamu ainavu? Vai es gribu gandrīz izlaist garu no piepūles, lai uz mirkli pabāztu galvu virs mākoņiem kāda kalna smailē? Vai es gribu būt sasodīti noguris, bet tieši tāpēc laimīgs?"  Ja Tava atbilde ir jā, gaidām Tevi savā komandā!

Ja vēlies doties šajā piedzīvojumā jeb Tev ir papildjautājumi, droši aizpildi zemāk redzamo formu un mēs ar Tevi sazināsimies. Un apskati zemāk redzamās galerijas un video stāstus!

Pārgājiens GR20 Korsikā

Teksts: Ilze Krieviņa

Nu jau gandrīz kā tāda tradīcija, katra Maija pēdējās dienās HIL ar draugiem dodas uz Korsiku, lai pievārētu vienu no Eiropas krāšņākajiem un fiziski izaicinošākajiempārgājieniem - GR20. Lai kā mēs baidītu ar gaidāmajām šausmām, dēkaiņu grupiņa nekomplektējās krietni pirms izbraukšanas datuma un notikumam sākam gatavoties pēc visiem priekšrakstiem. Treniņ-pārgājiens pilnā ekipējumā pa piejūras kāpām, tam sekojoši teorijas treniņi ar alus kustināšanas elementiem Rīgas krodziņos. Regulāra rezultātu un personīgo sasniegumu apmaiņa kolektīvajā čata grupiņā.

No pirmās tikšanās ir skaidrs, ka sastāvs ir novācies spēcīgs visos elementos un ar humora izjūtu vēl jo vairāk viss būs kārtībā. Vadītāji paši apjauš, ka būs jāpieliek savam sagatavošanās posmam, lai grupai vispār līdzi tiktu. Sergeja uzlikto mājas darbu, ik dienu veikt 100 pietupienus visi regulāri "pilda" uz saviem dīvāniem.

Ilgi gaidītais 31.maija rīts ir klāt, saule vel nav uzlēkusi, bet mēs jau trinamies Saktas puķu tirdziņa rajonā, lai dotos pretī savam šīs vasaras lielākajam piedzīvojumam. Izbraukšana sākas gludi, kā saka - bez aizķeršanās. Kāds ar ilgstoši klusējošu telefonu nav ieradies uz nolikto satikšanās vietu. Kā labākajās CSI Miami izmeklēšanas sērijās, iesaistot arī Mārtiņu, iztrūkstošais elements tik atrasts aizgulējies "pakšās" ar skanīgu vārdu uz lūpām B.. (baranka) atverot durvis. Nu labi, ka mēs vismaz durvju zvaniem neņemam nost skaņu, pirms liekamies uz auss pirms Tiiiiik svarīga notikuma. Tālāk jau mašīnai krītošie degvielbākas vāciņi un nestrādājošie degvielas uzpildes automāti liek mūsu vēder-presītēm locīties zemu jo zemu. Joprojām gludi! Lai nu kā, pēc nobrauktiem 2600km, kad šoferīšu acu formas izgājušas caur visām ģeometriskajām figūrām no kantainas līdz šaurai strīpiņai un tādas "studentīgas" ballītes uz prāmja, esam veiksmīgi nostājušies starta līnijā, lai vējā plīvojot mūsu krogam 17 ceļotāji ienirtu Korsikas kalnos uz 12 dienām.

Uz rūtiņu lapas izspēlējam pielāgotu “Tinderīti”, sadalāmies pa teltīm ar noteikumu, ka pie apnikuma drīkst pavirzīties par vienu telti uz priekšu. Trase sākas ar krietnu stāvu kāpumu, sviedri lipina ciet acis, solis gurdens, bet pirmā kalnu upes baļļa un svaigums atkal ir pieklauvējis. Pirmā pusdienu griķu karote. Sajūsma! (Kas necik nebūs līdzīga desmitās dienas griķīšu sajūsmai) Skrienot notikumiem pa priekšu - griķītis beigās kļūst par tādu kā biedu. Nu ne jau tāpēc ka slikts, bet tas, ka kādam laikam pietiks. Un zem vārda griķītis apakšā liekas visa kalnu pārtika, ko tur augšā var uzstiept. Gan rīsiņš, gan makarons vienā dienā kļūst par Tādu kā griķīti. Dzīvi klanos varētu raksturot ka dikti vienkāršu - ēd, guli un ej uz nākamo Coco-Cola sādžu. Tad tas atkal pa aplīti - ēd, guli un vakarā kolas sādžiņa. Būtībā mūsu ikdiena pārvērtās par tādu kā dzīvi starp sādžiņām. Dienas pārgājiens no vienas uz otru strikti norādītu apmetnes vietu, kurai pa vidu kā lietuvēns stāv būdiņa ar aukstu dzērienu, kad visu dienu esi saulē kusis. Protams tas viss ar Franču cenu zīmīti plus mīnus 2 km virs jūras līmeņa uzstiepts.

Īstenībā mēs cilvēki ļoti mākam sevi mīlēt, ja runa iet par sagurējienu pēc sava kārtējā "everesta" pievārēšanas. Cukurnašķiem un veldzējošiem dzērieniem neviens vairs cenas neprasa, ja kārumiņu prasa paša sagurusī sirsniņa. Tā nu vakari izvēršas par īstām svinībām telts pakājē ar griķīšiem un alus kausiņiem. Mazas čipšu paciņas un siera ritulīši draudzīgi iet pa aplīti, atskatoties uz dienas notikumiem un jaunajiem franču valodas vārdu krājumu papildinājumiem. Taka nav no tām klusākajām, dienā mēle izkalst ar visiem sveicinoties un pasakoties - Bonjour, Merci, Bonjour, Merci, Merci Bonjour, utt. ... vēēēē, kad nevari tikt tālāk sarunā, līdzko pretimnācējs grib painteresēties vairāk, ko tu uz takas te dari. Vārds pa vārdam un dažu dienu laikā kaut kā visi nonākam līdz tekošai valodas apguvei. Ja sakāmajam vārdiņam priekšā liek "La" un noapaļo kādu burtu, diezgan smalka saruna sanāk. Vakarēšanas ieņem "smalkā" franču stiliņa aprises, kas atkal verderpresītēm liek locīties visos virzienos. Kamēr kājas ir viegli izmetamā stadijā, cenšoties restartēties jaunai dienai. Rīta kāpieni La af...(afrodītiski) augsti, bezgalīgi garie dienas nokāpieni kļūst par tādiem kā ceļgalu La pi... (piekusīgiem), kas teju locīsies uz abām pusēm. Bet runājot pa godīgo, laik apstākļi mūs dikti mīlēja.

Visas dienas pavadām saulē grillējoties un iezīmējam visas līdzpaņemtās štatītes līnijas uz miesas. Dažam pat nodegušais deguns līdzinās kā svaigi norauta tulzna uz papēžiem. Ikdienu veldzējamies kalnu upju baseinos un sadzīviskās rūpes ir tālu prom no mūsu apziņas, gluži tāpat kā neesošā telefona zona kalnu nogāzes. Kas noticis uz kalna, paliek uz kalna! Šausmu stāsti ar galvu pa priekšu krītošiem ceļa biedriem un operaciju zāles iekārtojumiem čatās, paliks mūsu leģendu nostāstos, ko gadiem apvīt drāmas pieaugošā kārtībā. 8.dienā pretim nākošie svaigie Franču kruasāni garšas kārpiņu atmiņā paliek kā gardākais, kas jebkad ir notiesāts. Griķišu podi visneiedomājamākajās kombinācijās. Speķīšu un zivtiņu maizes. Rūcošie telts un dziedošie ceļa biedri. Un protams finiša svinības lielajā soļankas katlā ar bezlimita porciju un puncīša izmēru! Visu kas gurnos pazaudēts, godam atliekam pa vietām pēc fizikas nezūdamības likuma.

Mūsu ceļojuma lielākais balsts, jeb tētis, kā viņu saucam ir Sergejs. Līderis ar savu iekšējo mieru un spēku, izved grupu no sākuma līdz beigām. Visi pieskatīti, kalnā pabaroti un samotivēti. Laikā rasti pareizie vārdi. Pasniegtā palīdzības roka lienot pār kārtējo ūdenskritumu vai kalna kori. Labākais tētis, ko vien šis vārds var sevī nest. Savukārt es, Ilze, tiku pie mammas lomas 17 cilvēku lielai audžu ģimenei un vēl uz takas pieņemtiem saimē diviem foršiem ceļotājiem. Pieskatīju vai cepurītes uzvilktas, zeķītes paņemtas, pārtika somās salikta, teltis sakrāmētas un blablaaabla... Nu tā pa klasisko, cik vien mammas garlaicīgas var būt, kad iegriež rūpju rievu pierītē visus apčubinot, sarājot vai samīļojot. Mārtiņ, piedod, tev tika labā opīša loma, atbalstot mūs no mājām. Ak jā, vēl es sevi atļāvos nosaukt par serpetīnu karalieni, kad vajadzēja pārdzīt mūsu atbalstošo auto uz kārtējo nometni. Melnais busiņš spēj transformēties par gumijotu Fiatiņu, kas pielokot spoguļus, spēj ielocīties visās kalnu gropītēs un izmainīties ar vietējiem džigitiem, pieverot vienu aci un saucot OoooB... (opiņā).

Sava dzimuma priekšrocības un skropstu virināšanas māku izmantoju, mirklī kad angliski nerunājošā autoservisā ir jānomaina kalnos nosviluši bremžu kluči. Google transeleiterītis, žēli savilkta apakšlūpiņa un nojausma, ka izmisis francūzis mēģina tikt no tevis vaļā, vervelējot neapsīkstošu vārdu plūdumu ar plašu žestikulāciju. Pāris stundas pacietība un esam atkal uz pareizā ceļa izbaudīt piedzīvojuma labākās dienas ar nekaucošiem ripuļiem. Lai cik bezgalīgi skaista ir Korsika un telefonu atmiņas ir pārtērētas bilžu gigabaitos, tomēr pāri visam bijām Mēs Paši. Mūsu sarunas, smiekli un jauniegūtā draudzība būs tas ko paturam un nesīsim sev līdzi. Sarunas, kas dažkārt bija tik personīgas, lai ļautu ielūkotos dziļāk kādā sirsniņā. Kutelīgie smiekli un humora izjūta, kas neļāva izstāties mirkļos, kad galīgi vairs nevar uzrausties augstāk. Draudzība, ko turpinām uzturēt, meklējot iespējas atkal satikties mūsu kuplajā audžuģimenē. Vive la montagne, vive nous, vive la HIL! (Lai dzīvo kalni, mēs un HIL!)

Pārgājiena GR20 Korsikā galerija

GR20 taka ne velti ir cildināta un sajūsmas vērta. Atskats uz 2018. gada jūnija pārgājienu. Izbaudījām katru skatu un pat vissūrāko mirkli. Ja esi pārgājienu un kalnu cienītajās, tad GR20 ir jāiekļauj obligāti pieveicamo piedzīvojumu sarakstā. Paldies visiem dalībniekiem, kuri ar savu spēku, neatlaidību un dažu brīdi tikai vien ar gribasspēka palīdzību pārvarēja visas grūtības. Tiekamies nākamajos piedzīvojumos!

GR 20 pārgājiena video atskati

Tāds skaists, intīms 2019. gada pavasara GR20 grupas piedzīvojumu video

Vebinārs par GR20 trasi Korsikā

LR5 raidījums "80 Dziesmas ap zemeslodi: Korsika"